fbpx

Vuoden jäsenet valittiin jäsenilloissa Kynsilehdossa ja Kempeleessä, lue myös 5 vinkkiä tulokselliseen harjoitteluun

Jo perinteeksi muodostuneet jäsenillat pidettiin Kynsilehdon kuntosalilla 30.11. ja Kempeleen kuntosalilla 1.12. Tilaisuuksiin osallistui tälläkin kerralla mukavasti väkeä ja heille oli tarjolla hyvää syötävää sekä muuta informaatiota mm. tuloksekkaasta kuntosaliharjoittelusta.

Vocatumin personal trainer Sakari Kiljander piti luennon aiheesta 5 vinkkiä tulokselliseen harjoitteluun. Tässä vielä nuo 5 vinkkiä tiivistettynä, jotka voi laittaa itselle vaikka muistilistaksi.

1. Uni

Säännöllinen ja laadukas uni on tuloksellisen harjoittelun perusta. Se auttaa kehoa palautumaan rasituksesta ja palauttaa energiatasot seuraavaan päivään. Lisäksi ennen nukkumaan menoa on hyvä rauhoittua noin tunti ennen nukkumisen aloittamista ja pimentää makuuhuone yön ajaksi.

2. Ravitsemus

Hyvä ravinto antaa positiivista energiaa treeniin ja se myös nopeuttaa palautumista. Säännöllisyys ja monipuolisuus ovat avainasemassa terveellisessä ravinnossa, Sakari tiivistää ravinnon tärkeimmät pointit.

3. Säännöllinen harjoittelu

Tärkeintä olisi löytää itsellesi sopiva tapa ja aika harjoitella ja tehdä harjoittelusta viikottainen rutiini. Viikkosuunnitelman tekeminen auttaa treenien sovittamisessa kiireiseenkin arkeen.

4. Käy epämukavuusalueella

Kehittymisen edellytys on se, että kehon tasapainoa järkytetään. Välillä on hyvä haastaa itseään, pinnistää muutama toisto lisää ja vastusta voi rohkeasti lisätä. Muista kuitenkin säilyttää puhdas ja turvallinen suoritustekniikka.

5. Aktiivinen lepo ja kehonhuolto

Kuntosaliharjoittelijoidenkaan ei tulisi unohtaa hyötyliikuntaa ja olisi tärkeää muistaa aktiivinen elämäntapa myös kuntosalin ulkopuolella terveyden ylläpitämiseksi ja myös palautumisen nopeuttamiseksi. Liikkuvuusharjoittelua olisi hyvä sisällyttää harjoituksiin ainakin verryttelyiden yhteyteen. Kehonhuoltoa kannattaa siis tehdä ennaltaehkäisevästi eikä vasta sitten, kun jotain paikkaa kolottaa.

Vuoden 2016 kuntosalijäsenet Kynsilehto ja Kempele

Vuoden jäsenien valitseminen on kuntosaliemme perinne jo vuodesta 2010 alkaen. Vuoden kuntosalijäsenen valitsemiseen kriteereinä on ollut aktiivinen kuntosalin käyttö, hyvän ilmapiirin luominen sekä Vocatumin positiivisen imagon edistäminen.

img-20161130-wa0007

Kynsilehdon vuoden jäseneksi valikoitui Kimmo Juola. Hän on treenannut kuntosalillamme jo lähes kolme vuotta. “Olen ollut todella tyytyväinen Vocatumin jäsenenä ja aion kyllä jatkaa treenaamista. Kuntosalilla on ollut aina mukava ilmapiiri ja olen kiitollinen valinnasta”, Kimmo kertoo tuntemuksia vuoden jäseneksi valinnasta.

img-20161201-wa0002

Kempeleen vuoden jäseneksi vuosimallia 2016 valikoitui Kerttu Rahja. “Tänne on aina mukava tulla treenaamaan. Olin kyllä yllättynyt valinnasta, mutta jäsenenä olen ollut todella tyytyväinen”, hän kiittelee kunnianosoituksesta.

Jäsenillan yhteistyökumppanit:

Ergonovita / Jenni Ahopelto

Kuussaaren Luomutila / Taina Stoor ja Tommi Kallinen

Jusu training / Jussi Lammi

Oriflame / Tuula Prokkola

Synergy / Pekka Hänninen

Rock Lady kampaamo / Henna Vainionpää

Parturi kampaamo UniQuu / Miia Ranta

Magnetix Wellness 

Stylemaker kauneus- ja hyvinvointipalvelut / Teija Kauma

Kiitos kaikille yhteistyökumppaneille sekä jäseniltaan osallistuneille ja mukavaa itsenäisyyspäivää!

@Vocatum uutiset
Jyrki Kolmonen

 


Vocatumin jäsenenä kuntosali + personal trainer 49 €/kk.

Jäsenyyteen sisältyy:

  • kuntosalin vapaa käyttö joka päivä klo 5-23
  • aloituskuntotesti
  • kehonkoostumusmittaus
  • tavoitteidesi mukainen kuntosaliohjelma
  • kuntosaliohjelman läpikäynti ohjatusti
  • kuntosaliohjelman päivitys 3 kk välein
  • seurantakuntotesti 6 kk välein

Liity jäseneksi Kynsilehtoon, Kempeleeseen tai Pirkkalaan

Tilaa ilmaiseksi 7 vinkkiä, miten saat liikunnan osaksi arkea

Vocatumin yrittäjän Jyrkin Vinkkien avulla opit, miten teet päivittäisestä liikunnasta tavan.

    Tietosuojaseloste

    Lue myös

    Pakaralihakset, herätys!

    Onko ongelmanasi pakaralihasten aktivoiminen liikkeissä, tai lähinnä aktivoinnin puute? Tänä päivänä usean meidän päivät koostuvat...

    Lue lisää