fbpx

Kuntosaliharjoittelu pitää yllä Kallen toimintatarmoa osa 2/2

Julkaisimme maaliskuussa jutun Vocatumin asiakkaasta, jossa hän kertoi omasta kuntosaliharjoittelustaan. Tässä jatko-osassa Kalle Sarajärvi kertoo lisää omasta terveyden tilastaan ja miten kuntosaliharjoittelu pitää mielen virkeänä.

“Terveydestä huolehtiminen edesauttaa positiivisen mielen ylläpitoon”

Saliharjoittelu vaikuttaa myös henkiseen puoleen

Mieli on pysynyt virkeänä todella hyvin. Henkisen puolen vireänä pysymistä Kalle pitää jopa kaikkien tärkeimpänä. Terveydestä huolehtiminen edesauttaa positiivisen mielen ylläpitoon. Kalle ehdottaakin salille asiakkaiden yhteisiä kokoontumisia. Vocatumin Jyrki Kolmonen lupaa oitis tällaisen kokoontumisen, jossa asiakkaat voivat vaihtaa harjoittelukokemuksia ja muutenkin tutustua toisiinsa.

“Hän on itse saanut paljon elämäniloa”

Huimia harjoittelutuloksia, jotka rohkaisevat muita sairastuneita

Henkilön oma innostus auttaa huomattavasti vaikeastakin sairaudesta kuntoutumista. Kalle Sarajärven innostus lihaskuntoharjoitteluun on pitänyt hänet elämänsyrjässä kiinni. Hän toteaa, että ilman harjoittelua kävelyllä käyminen ei enää sujuisi. Nyt hän voi tehdä rollaattorin avulla jopa muutaman kilometrin kävelylenkkejä. Harjoittelussa näkyy sitkeän miehen yrittäjätausta. Myös perhe auttaa jaksamaan.

Kalle suosittelee kuntosaliharjoittelua kaikille

Positiivinen Kalle rohkaisee kaikkia erilaisten sairauksien kanssa taistelevia aloittamaan harjoittelun. Hän on itse saanut paljon elämäniloa ja terveyttä lihaskuntoharjoittelusta. Hänen antamansa suositukset kuulostaisivat melkein ylimääräiseltä hehkutukselta, ellei mies olisi niin voimissaan. Onkin pakko todeta, että vaikeankin sairauden kohdatessa lihaskuntoharjoittelu tuntuu olevan melkoinen viisastenkivi paremman elämänlaadun saavuttamiseksi.

Katso tästä lyhyt video Kallen harjoittelusta

@Pekka Tuomikoski
Vocatum uutiset

Tilaa ilmaiseksi 7 vinkkiä, miten saat liikunnan osaksi arkea

Vocatumin yrittäjän Jyrkin Vinkkien avulla opit, miten teet päivittäisestä liikunnasta tavan.

    Tietosuojaseloste

    Lue myös